Világhírű dán zenekart vezényel a Müpa újévi koncertjén Fischer Ádám Cikk
Hirdetés
A Müpában évek óta hagyomány, hogy újév napján megszólal Haydn remekműve, A teremtés című oratórium, amely az élet gazdagságát és szépségét hirdeti. Az optimizmussal teli művet ezúttal is a sorozatot életre hívó Fischer Ádám vezényli nagyszerű énekes szólisták, a Danish Chamber Orchestra, valamint a Magyar Rádió Énekkara élén. A január 1-jei esti produkciót egy fiataloknak szóló délutáni előadás előzi meg, amelyen a mű legfontosabb részeiből összeállított keresztmetszet hangzik el Fischer Ádám személyes ismertetőjével.
A hagyomány a folytonos ismétlésen alapul – vallja Fischer Ádám karmester és az újévi koncertek 2008-ben életre hívott sorozatának otthont adó Müpa, hiszen egy-egy remekmű újra és újra képes meggyönyörködtetni. A teremtés című oratórium újévi megszólalása a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben a magyar koncertkultúra egyik legszebb hagyományává vált. Haydn évtizedeken át az Esterházy hercegi család rezidenciális muzsikusa volt, A teremtés pedig bécsi ősbemutatója után először a világon éppen Budán szólalt meg a szerző vezényletével, 1800. március 8-án.
Fischer Ádám korunk egyik legkiválóbb Haydn-specialistája, aki mindig új megvilágításban tárja elénk e nagy művet. A dirigens a Magyar Rádió Énekkarához csatlakozó Dán Kamarazenekart (Danish Chamber Orchestra) 1998 óta vezeti; gyümölcsöző együttműködésüket olyan fontos díjnyertes lemezek jelzik, mint Mozart és Beethoven összes szimfóniájának felvétele. Az együttesnek jelenleg két magyar tagja van: Mező Péter 2016 óta első hegedűse, Seres Dóra pedig 2006 óta szólófuvolistája a zenekarnak.
A vokális tolmácsolás világszínvonalát az esti előadáson három kiváló énekes garantálja. Mojca Erdmann napjaink egyik legjobb Mozart-szopránja, aki 2011-ben debütált a Metropolitan új Don Giovanni-produkciójában. A tenorszólam gazdájaként színpadra álló, Junior Prima-díjas Rab Gyula 2012-ben végzett a Zeneakadémián, később Birminghamben és a londoni Royal College of Music falai közt tökéletesítette tudását. Konstantin Krimmel német–román bariton sokat foglalkoztatott dal- és operaénekes, aki 2019-ben a Deutscher Musikwettbewerb első díját és közönségdíját is megnyerte.
A 16 órai kezdetű, egyórás délutáni „beavató” hangversenyen Fischer Ádám ifjúsági előadás keretében mesél a mű gondolatiságáról és zenéjéről, miközben magyar nyelven, Bakonyi Marcell, Megyesi Zoltán és Rácz Rita közreműködésével és az esti produkcióban is hallható nagyszerű együttesekkel szólalnak meg részletek A teremtésből.
Újévi hangverseny / Haydn: A teremtés >>>
Újévi koncert fiataloknak / Haydn: A teremtés (részletek) >>>
Müpa
Kapcsolódó
Beethoven 2025-ben is kiköltözik a szabadba Cikk
Idén nyáron is különleges zenei élménnyel várja közönségét a Nemzeti Filharmonikus Zenekar a „Beethovennel a szabadban – 2025” koncertsorozat keretében. A hagyományos nyáresti előadásoknak ismét a festői Brunszvik-kastély parkja ad otthont három szombat estén: július 5-én, 12-én és 19-én.
A konce
Park FM-exkluzív: a Lidokain sötétebb oldala, amit még nem hallottál Cikk
A BSW két tagja, Matyi és Gaben nemrég a Park FM reggeli műsorának, a Hajnali Körnek a vendégei voltak, ahol többek között a Lidokain című slágerük születéséről is meséltek – és az is kiderült, hogy ByeAlex kulcsszerepet játszott abban, hogy a dal végül olyan lett, amilyennek most ismerjük és szer
Fiktív fesztiválok valós vizualitása – MOME-kiállítás nyílt a Budapest Parkba Cikk
Június 12-én egy megnyitó eseménnyel vette kezdetét a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) és a Budapest Park együttműködésében megvalósult kiállítás, amely a “Park Gallery” helyszínen kapott helyet. A tárlat a MOME Média Design BA hallgatóinak fesztiválarculati munkáit mutatja be, amelyek egy tav
A Honeybeast a Budapest Parkba is elviszi a Cinematripet Cikk
A Honeybeast egyedülálló látványvilágú koncertshow-ja, a Cinematrip augusztus 28-án a Budapest Park színpadán várja a közönséget.
A Cinematrip itthon még soha nem látott, egyedülálló vizuállal várja a közönséget: egy saját univerzum kel életre a koncerten. „A színpad teljes hátsó részét félkörívb