Veterán autós napot tart a Közlekedési Múzeum az Északi Járműjavítóban Cikk
„Veteránok az Északiban” címmel veterán autós napot tartanak július 30-án a Közlekedési Múzeum szervezésében Budapesten, az Északi Járműjavító Dízelcsarnokában. Az egyedi autó- és motorcsodák mellett a közönség egy olyan, több mint 60 éves repülőgépet is láthat, amelyet a Rubik-kocka feltalálójának édesapja tervezett.
Különleges veterán autókkal, motorokkal, egy repülőgéppel és egész napos programokkal várja az érdeklődőket július 30-án, szombaton a Közlekedési Múzeum az Északi Járműjavító Dízelcsarnokában 10 és 18 óra között, a „Veteránok az Északiban” elnevezésű rendezvényén.
Hirdetés
A kiállítók jóvoltából Mercedesek, BMW-k, régi Skodák, Volvók, de a mindenki által ismert Trabantok és Wartburgok is láthatóak lesznek az egyedi helyszínen. A repülés szerelmesei sem csalódnak majd, hiszen egy eredeti, 1958-ban készült Rubik R-22SV Super Futár C típusú gépet is láthatnak majd, amelynek tervezője nem más, mint id. Rubik Ernő, a Rubik-kocka feltalálójának édesapja volt.
A látogatók a kifejezetten erre a napra érkezett járművek mellett megtekinthetik a „Volt egyszer egy Északi… a történet folytatódik” című időszaki kiállítás olyan különleges járműveit is, mint a Ford T-modell, a GAZ-12 ZIM, többféle Ikarus vagy a „Szellem” becenévre hallgató mozdony, amely a gőzmozdonyok sebességrekordját tartja Magyarországon.
A múzeum gyűjteményéből bemutatnak egy Pannónia T8-as motorkerékpárt is, amelynek különlegessége, hogy 1964-ben kifejezetten külföldi piacra készült, az Egyesült Államokba történő exportját követően pedig soha nem értékesítették, így mindössze 150 mérföldet futott. A motorkerékpárt, amely közel hat évtizeddel a gyártását követően tért vissza ismét Magyarországra, a múzeum a kiemelt gyűjteményfejlesztési programnak köszönhetően vásárolhatta meg az elmúlt időszakban, és most először mutatják meg a nagyközönségnek.
A nap folyamán a látogatók interaktív tárlatvezetéseken is részt vehetnek, ahol az egykori ipari csarnok titkai mellett közelebbről megismerhetik a Közlekedési Múzeum kiállításában látható járműveket, sőt egy bunkertúra keretében a járműjavító egykori hidegháborús óvóhelyet is felkereshetik. Délután mindezek mellett az Óbudai Egyetem veterán gépjármű-restaurátor szakának előadását hallgathatják meg az érdeklődők.
A nyári melegben ráadásul a gyerekek a helyszínen egy retro tűzoltóautóval vívhatnak vízipisztolyos csatát, de részt vehetnek rajzversenyen és egyedi „tetoválásokat” is kaphatnak. A program a „Volt egyszer egy Északi… a történet folytatódik” című kiállításra váltott jeggyel látogatható.
Veteránok az Északiban további információk >>>
Veteránok az Északiban
Kapcsolódó
Újabb gyűjteménnyel tér vissza a szegedi Classic Car Show Cikk
Mintegy 5000 m2-es területen 150 Mercedes autócsodát ígér az idén május 10-11. között jelentkező Classic Car Show a szegedi Pick Arénában. A tavaly nagy sikerrel bemutatkozó rendezvény most - néhány nagy kedvenctől eltekintve – egy teljesen új gyűjteményt mutat be, az eddig nem látott autók közöt
Fagyi féláron - Május 8-án újra itt a Magyar Fagylalt Napja Cikk
2025. május 8-án ismét megrendezik a Magyar Fagylalt Napját, amikor az eseményhez csatlakozó cukrászdák és fagyizók országszerte féláron kínálják a fagylaltgombócokat. A szervező Élmény és Szakértelem Magyarország Alapítvány célja, hogy felhívják a figyelmet a minőségi magyar fagylaltra, közösségi
Május 17-én újra Nyitott Főzdék Napja! Cikk
Május 17-én, szombaton újra országos program keretében nyílnak meg az érdeklődők előtt a magyar kisüzemi sörfőzdék. A Nyitott Főzdék Napján idén is a különleges fűszerekkel, speciális komlózási eljárásokkal készülő, vagy épp különféle hordókban érlelt sörök lesznek a középpontban.
Ahogy azt a sö
20. alkalommal versenyezhetünk a Fogaskerekűvel Cikk
Nincs tavasz Budapest kedvenc sportnapja nélkül, ráadásul ebben az évben komoly jubileumot ünnepel az Előzd meg a Fogaskerekűt hagyománya: kereken 20. alkalommal mérheti össze bárki magát a piros hegyi vasúttal.
A történet viszont nem is olyan egyszerű, mint ahogy azt elsőre gondolnánk, hiszen a