A 22 éves. slágergyáros Mimi Webb a Sziget Nagyszínpadot is beveszi 2023-ban Cikk

Mimi Webb

Hirdetés

Ha úgy vesszük, Mimi Webb sztorijában semmi különleges nincs. 13 évesen kezdett dalokat írni, miután megtanult gitározni és zongorázni, majd miután 16 éves korában a Brighton Music College diákjaként megmutatta magát pár zenei versenyen, elég egyértelmű lett, hogy zenélnie kell. Mármint megélhetésszerűen. 18 volt, amikor menedzserével beugrottak tárgyalni pár Los Angeles-i kiadóhoz, pár hónappal később pedig le is szerződött az Epichez. Ahogy Woody Allen mondta az Annie Hall-ban: „Bárcsak minden ilyen flottul menne!”

De mi történt az elmúlt három évben? Mert Mimi Webb még mindig csak 22 éves, az első lemeze, az Amelia pedig 2023 márciusában jelent meg. Először is: történt egy 2001-es EP, ami Seven Shades of Heartbreak címre hallgatott, és amin eleve szerepelt két elég nagy sláger, a TikTokon elképesztően nagyot menetelő Good Without és a Dumb Love. Webbet azonnal az egyik nagy reménységnek kiáltották ki, ő pedig nem tett mást, csak folytatta, amiben a legjobb. Összerakott egy albumot, amin gyakorlatilag csak slágerek szerepelnek.

Az Amelia gyakorlatilag a rádiós zenei szerkesztők legkedvesebb álma. Szinte bármelyik dalát be lehet szerkeszteni bármelyik műsorsávban, és tökéletesen működni fog. Olyan rövid dalokkal teli bő 38 perces album, amiről nem hiányzik semmi. Sem a dalokból, sem a lemezről. De minek is kell minden lemeznek olyan fene hosszúnak lennie? Pont attól lesz az embernek kedve újra rányomni a playre, ha kellemesen átzakatolt rajta egy slágerekkel teli album, ami nem fárasztotta le, és ami valahogyan nagyon kellemes atmoszférát áraszt.

Márpedig ez a lemez annyira feelgood, amennyire egy poplemez csak feelgood lehet. Legalábbis a felszínen mindenképpen. Egyszerre tudja hozni Sigrid játékosságát és Adele hangulatait, előbbi főként a Both of Usban, utóbbi a Last Train to Londonban csillan meg. Mimi jó dalszerző, de az érdem nem egyedül az övé, szokás szerint egy dalszerzői és produceri hadsereget állított a lány mögé az Epic, beszállt a buliba a fél világgal együtt dolgozó Stuart Price, vagy Cirkut, aki nevéhez olyan slágerek is fűződnek, mint Miley Cyrus Wrecking Ballja, de itt van a Rita Ora Anywhere-jéért is felelős Nick Gale, és még sokan mások, szóval maradjunk annyiban, hogy olyan emberek gyűltek össze, akik tudják, mitől lesz egy dal sláger.

Márpedig Mimi slágereket akar. Nem keveset. Azt akarja, hogy ne felejtsd el a dalait, hogy még napokig dúdold őket akkor is, ha csak egyszer veszed rá magad az album meghallgatására. Mindezt olyan popköntösbe burkolja, amelyek képesek megtalálni bárkit. De tévedés ne essék, nincs semmi igazán nagy titok, nincsenek nagy megfejtések, és nem is akar megújítani semmit az ég világon. Kicsit úgy is érezni, hogy egyelőre még mindig csak feltérképezi, hogy merre vezessen az útja, hogy miben érzi magát komfortosan, és hogy mennyire tárulkozzon ki a hallgatóinak.

Az Amelia megmutatja, hogy nagyon is ért a dalszerzéshez, lazán hoz olyan slágereket, mint a Red Flags, a Freezing vagy a Ghost of You, amikért valószínűleg Katy Perry is két kézzel kapkodna, de képes az egyszerűbb balladákban is otthonosan mozogni, olyanokban, mint a lemezt záró címadó dal, amiben saját magának bizonygatja, hogy minden rendben lesz, és mit ad isten, valahogy el lehet hinni neki, hogy valóban így is történik majd.

Az Amelia dalaiban egyszerre ott a düh és a csalódottság, de a felszabadultság is, de érezhetően nem kíván túlságosan mélyre menni és szétmarcangolni a lelkét. Így a lemez egy picit biztonsági játéknak is érződik, és erre az érzésre az album végén néhány dal (Is It Possible, Remind You) rá is erősítenek. De ez nem azt jelenti, hogy ezek a dalok sem lennének slágerek. Csak kicsit olyan érzése lesz az embernek, hogy Ameliában, azaz Mimiben ennél is több van.

De hát tartogatni kell valamit a második lemezre is. Ha Mimi így folytatja, akkor az isten se menti meg a slágerlisták élétől, és a még ennél is nagyobbra növekvő rajongói tábortól. Érdemes lesz megnézni őt a Szigeten is, mert igen, Mimi Webb fellép a Hajógyárin is, mégpedig augusztus 12-én, szombaton a Nagyszínpadon. Niall Horan előtt

 

Sony Music Hungary

Kapcsolódó

2024-ben Dömösön folytatódik a Szeláví! Fesztivál története Cikk

Szeláví! Fesztivá 2024 Barátok, nyáresti koncertek, koccintás az élet apró örömeire és kirándulások a Dunakanyar egyik legszebb helyén, Dömösön. Sátrazás a csillagok alatt, három nap önfeledt szabadság: idén is várja a kikapcsolódni vágyókat a Szeláví! Fesztivál. Június első hétvégéjén indítja a nyári fesztiválok sorát

Komplex előadó-támogatói programot indít a WMMD Cikk

artist2watch Független hazai előadók részére indít egy komplex támogatási programot a WMMD. A piacvezető zenei disztribútor idén összesen 6 előadónak segít az előrejutásban - a közel egymillió forint értékű támogatás többek között klipkészítésre, fotózásra és marketingkommunikációs célokra fordítható. A WMMus

2024-ben is fesztiváldömpinget hoz a Nagyon Balaton Cikk

Nagyon Balaton 2024 Több mint egy évtizedes fennállása óta a MOL Nagyon Balaton a hazai turizmus egyik legfontosabb védjegyévé vált. Az alapítók fontos feladatuknak tekintik, hogy a hazai és külföldi látogatók a sokszínű kulturális és gasztronómiai kínálat ismeretében szeressenek bele, látogassák meg és térjenek viss

Megjelent az idén 40 éves Dresch Quartet Londonban rögzített koncertalbuma Cikk

Dresch Quartet: Live in London Az EFG London Jazz Fesztiválon lépett fel 2022-ben a Dresch Quartet.  A koncert felvételéből nyolc kompozíció a vinylen és digitálisan is elérhető Live in London című albumon jelent meg. „A zene az energiáról szól. Amikor felléptünk a színpadra már érezni lehetett a londoni közönség szeretetét, vá