Modern burleszkkel indítja a tavaszt a Stúdió K Színház Hír

Hirdetés

Diego de Brea nemzetközi hírű szlovén rendező állítja színpadra a Stúdió K Színház következő bemutatóját, „Amikor én halott voltam” címmel. Az előadás alapja Ernst Lubitsch 1916-os némafilmje, amely az I. világháborúban elveszett, és csak 1994-ben került elő. De Brea a némafilm expresszív eszköztárán és a burleszk színjátszáson keresztül a civilizált ember manírjait, és a mögöttük rejlő tabukat formálja vígjátékká a Stúdió K férfi színészeinek segítségével. Bemutató: február 28-29-én 19:30-kor.

Ernst Lubitsch, a hollywoodi romantikus komédia egyik atyja még hazájában, Németországban készítette Als ich tot war (Amikor én halott voltam) című burleszkfilmjét. Főhőse egy fiatal férj, aki görbe estére indul a „züllött” sakk-klubba felesége és robosztus anyósa rosszallásától kísérve. Mivel a játszma különösen hosszúra nyúlik, az anyós kizárja a férfit a lépcsőházba, a feleség pedig válással fenyegetőzik. A férj bejelenti, hogy öngyilkos lesz, majd eltűnik, ám komornyiknak álcázva visszatér gyászoló feleségéhez és a lánya újraházasításán ügyködő anyósához, hogy rendbe tegye a dolgokat. A filmet 1916-ban mutatták be az Osztrák-Magyar Monarchiában; az I. világháborúban elveszett, majd teljesen váratlanul Szlovéniában került elő 1994-ben.

Hányattatásának története sajátos aurát kölcsönöz a filmnek, ám Diego de Brea célja nem a múltidézés vagy a rekonstrukció. A film egyszerű történetét és a burleszk eszköztárát felhasználva olyan szöveg nélküli színpadi nyelvet keres, amelyben a színészek megmutathatják legnyersebb érzéseiket és ösztöneiket, felfejtve az ember civilizáltra polírozott hétköznapi tudatállapotait. A cél, hogy a színészek a próbafolyamat során megszabaduljanak azoktól a prekoncepcióktól és előítéletektől, amelyek a társadalom egészét – és így őket is – kötik. A „színészi komfortzóna” elhagyásának része, hogy a női szerepeket is a Stúdió K Színház négy férfi színésze – Lovas Dániel, Nagypál Gábor, Sipos György, Spilák Lajos – alakítja, keresve és beépítve a másik nem fizikai-érzelmi tapasztalatait. A sajátos XXI századi szatírjáték így a hagyományos férfi szerepeket is kihívás elé állítja.

De Brea már megvalósított egy hasonló koncepciót a ljubljanai Drama társulattal, amely 260 előadást ért meg, és óriási közönségsikert, valamint számos fesztiváldíjat hozott. A jelenlegi próbafolyamatnak bár a kiindulópontja, a Lubitsch-film azonos, a végeredményt teljes mértékben a Stúdió K társulatával folytatott közös alkotás fogja meghatározni.

Bemutató: február 28-29-én 19:30-kor a Stúdió K Színházban.

 

Stúdió K Színház 

Kapcsolódó

Pszichoszínházban minden előadás egy premier Hír

Pszichoszínház Az ezredforduló idején született meg a hazai színházi világ legegyedibb teátruma, a Pszichoszínház. A majd’ negyed évszázada folyamatosan működő hangulat- és kapcsolatjavító vándorszínház, melynek megálmodója a pszichológus-szabadszóműves-színházszerelmes Bácskai Juli, idén immár a 400. előadásáho

Elsötétül a Momentán - A társulat idén is csatlakozik a Föld Órájához Hír

Momentán Társulat Ismét különlegességgel vár a Momentán Társulat: előadással a majdnem teljesen sötétben. A tavalyi évhez hasonlóan ismét csatlakoznak a Föld Órája mozgalomhoz, és a re:Verze előadás egy pontján lekapcsolják az áramot, becsukják az internetet, és megmutatják az improvizált dalok intimitását, közvetl

Impro-csatába indulnak a színházrendezők – jön a Momentán Társulat új előadása Hír

Momentán Társulat - Színházrendezők Viadala Új bemutatóra készül a Momentán Társulat: A Színházrendezők Viadala című improvizációs előadásban a társulat klasszikus színházi szerzőket, műfajokat idéz meg, hogy a tőlük megszokott könnyedséggel, humorral és játékossággal mutassák be és fordítsák ki a drámaírói stílusjegyeket, tipikus fordulato

Indul a SzínházTV harmadik évada Hír

SzínházTV programajánló Immár a harmadik évadával jelentkezik a színházi előadásokat online platformon, egyedi, filmes megfogalmazásban feldolgozó SzínházTV. A pandémia alatt a színházak produkciói számára a streaming jelentette az egyetlen kapaszkodót, és azóta bebizonyosodott, hogy az online előadások a járványhelyzet